Для учнів



Чубчики і бантики, ясні оченята,
Ви – наша романтика, хлопчики й дівчатка.
З вами наша доля завжди нерозлучна,
Ви – наші квіти, ви – наші учні !





"ВУЗЛИКИ НАПАМ"ЯТЬ"


Як швидко вивчити вірш напам’ять №1

  1. Прочитай виразно вірш.
  2. З’ясуй, про що (про кого) йдеться у вірші.
  3. З’ясуй незрозуміле у змісті й образах.
  4. Прочитай вірш ще раз, поділи його на завершені за змістом логічні частини.
  5. Намагайся уявити собі зміст кожної частини у відпо­відних картинках, образах.
  6. Прочитай два-три рази почергово кожну частину вірша.
  7. Закрий книжечку й відтвори прочитане напам’ять.
  8. Перечитай ще раз увесь вірш.
  9. Розкажи вірш напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №2

  1. Прочитай вірш уголос.
  2. Поясни значення незрозумілих слів.
  3. Прочитай вірш ще раз. Намагайся зрозуміти його на­стрій, інтонацію, ритм.
  4. Прочитай вірш ще два-три рази. Намагайся його запам’ятати.
  5. За кілька хвилин повтори вірш із пам’яті, за необхід­ності зазирай у текст.
  6. Пізніше повтори вірш ще два-три рази, не зазираючи в текст.
  7. Перед сном ще раз повтори вірш.
  8. Уранці наступного дня прочитай вірш ще раз, а потім розкажи його напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №3

  1. Прочитай вірш. Дай відповідь на запитання «Про що розповідається у вірші?»
  2. Прочитай твір повільно.
  3. Розділи вірш на уривки, які мають закінчений харак­тер.
  4. Образно уяви, про що розповідається в кожному урив­ку. Якщо можеш, зроби малюнок до них.
  5. Прочитай декілька разів вірш уголос.
  6. Спробуй розповісти весь вірш, підглядаючи в текст.

Як вивчити вірш швидко

 Як працювати над задачею?
 1. Уважно читаємо задачу 2-3 рази, визначаємо головні слова.
 2. Записуємо коротку умову.
 3. Аналізуємо, що позначає кожне число і чи можна розв`язати задачу одразу.
 4. Якщо задача проста, пояснюємо як відповісти на питання.
 5. Якщо задача складна, продовжуємо аналізувати, складаємо схему  розв`язання.
 6. За схемою записуємо розв`язання з поясненням на кожну дію, вираз і повну  відповідь.
7. УвагаВідповідь починаємо записувати з числа.


ПАМ’ЯТКА 
роботи над помилками для учнів початкових класів 

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка


1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.

9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.


Я у світі 

Контрольна робота з теми “Людина в суспільстві” 

 1 варіант

1. Як називається найголовніший документ нашої держави?
а) Декларація прав людини,       б) Конституція України,             в)Конвенція ООН.
 2. Яке право людини порушує той, хто підглядає,підслуховує?
а) право на власну думку,       б) право вибору,              в) право на спілкування.
3. Людина, яка постійно мешкає на території нашої держави – це 
4. Запиши , що ти знаєш про герб України.         
5Підкресли права громадянина нашої держави:
Право на освіту,  право на підслуховування,  право на медичну допомогу,  право на працю,  право на правопорушення,  право на відпочинок,   право на глузування,      право на життя.
6 Встав пропущені слова.
Ти  вже  знаєш,  що  живеш  у  країні,  яка нзивається   ---------------------------------- і  належиш  до українського  --------------------------. Країну з політичною владою в суспільстві
називають  ---------------------------. Україна  також  є  державою. Їй  належить  певна  територія.  Люди,  які  постійно  проживають  на  цій  території,  є ------------------------------------------України. Громадяни мають свої-------------------------------------   й обов’язки.
Життя в  державі  влаштоване  за  правилами  законами. Закон —  це головне  й обов’язкове  правило для всіх громадян країни. Основним законом нашої  держави  є -----------------------------.  У  Конституції  записано,  що Україна  є ------------------------------------------- і  незалежна держава.
Назови, що належить до державних символів
 8 «Суспільство» це

2 варіант
1.Громадянин України має знати свої :
а) права ;     б) права і обов’язки ;           в) інтереси.
2. Яке право порушує той , хто гучно включає музику?
а)право на відпочинок;            б)право на житло;         в) право на свободу та особисту недоторканість.
3.Підкресли назви свят,що належать до народних:
Свято Миколая,  День Перемоги,   Великдень,   День знань,    Водохреща,   Різдво,  Яблучний Спас
 День Незалежності.
4.Які наслідки правопорушення? 
5. Обовязки громадянина України. 
6 Встав пропущені слова.
Головою  нашої  держави  є---------------------------------  України. Він  гарант  додержання  ---------------------------------------------  України,  прав людини.
Єдиним джерелом влади в Україні є --------------------. Народ  обирає  народних  депутатів  до ------------------------------------- Ради України.  Верховна  Рада  приймає   -------------------------.  А ------------------------------------------------ Міністрів  України забезпечує  їх  виконання.   Для  того  щоб  у країні  був лад,  громадяни  повинні  виконувати  прийняті  --------------------------------.  Хто  порушує
закони,  відповідає  за  це.  Кожний  громадянин  має   ------------------------ звернутися до суду, який допомагає вирішувати  спірні  --------------------------.  Суд  захищає  права  та  свободи  людини  й громадянина
Назови,  що належить до народних символів України   -

8 «Патріот» це  людина, яка любить


Українська мова  3 клас 

Творчі завдання
1варіант
1.     З поданих слів складіть речення – прислів’я, запиши їх
1.     Плечима, науки, за, не носить.
2.     Ніхто, мудрим, а, не вродився, навчився.
3.     Сонце, а, праця, прикрашає, землю, людина.

2.     Відтворити текст. Записати його.
сеВна
сьО і нумила миза. деЙ севна. ляБі дубинків люкажі. З петлих ракїв телять рачки, пашки, дидроз. тиДі борлять ляд тапшок  дубичонки. ниВо стрізучають  репнатих согтей.
3.     Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос
Олень, черговий, донька, помилка, випадок, усмішка, загадка, разом,  шофер,  чотирнадцять, обруч, горицвіт, соломинка, судно, течія, предмет.
4.     Прочитай. Спиши, розкриваючи дужки. Префікси виділи мовною позначкою, прийменники підкресли лінією. Зроби звуко - буквенний аналіз слова лежить.
(З) дерева (с)трибнула білочка. Почала вона (роз)грібати сніг (під) ялинкою та шукати свої запаси, які ще (з) осені (при)ховала. Коли це зирк – шишка лежить. (З)раділа білочка, сіла на пеньок і почала її гризти.
5. Склади і запиши розповідь за поданою серединою.
Героїчний вчинок
Це побачив третьокласник Вася. Він допоміг…

2 варіант
1.     Заміни висловлювання одним словом.
а) Як називається скляний ящик з водою для риб?
б) Як називають складну машину, яка косить, молотить, віє?
в) Як називається установа, в якій виготовляються і продаються ліки?
г) Як називають людину, яка літала у космос?
ґ) Як називають пташку, яка співає високо в небі?

2. Скласти ланцюжок із 7 слів, де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.
Малина ,…

3. Встав пропущені букви в словах. До кожного  іменника добери прикметник. Склади і запиши 2 речення з окремими словосполученнями (на вибір).
А..томобіль, ас..альт, бур..к, абр..кос, ап..тит, пор..фель, тр...вога, б..тон, бр..гада.

4.     Записати 3 народні прикмети про весну.

5. Склади і запиши розповідь за поданим початком.
Весна. Сонечко  яскраво світить на небі.  Марійка поспішає додому. Вона біжить по сходах. Раптом почула жалібне нявчання… .

3 варіант
1.     Прочитай. Познач, який заголовок найбільше підходить до тексту
а) Михайлик у бібліотеці;
б) Цікава книжка;
в) Петрик на далеких планетах.
Михайлик зайшов у бібліотеку. Людмила Володимирівна, бібліотекар, дала йому книжку «Петрик у космосі». Михайлик дуже зрадів. Адже він хоче бути космонавтом.
Михайлик зайшов  у читальний зал, сів за столик і почав читати… Дуже цікаво. Завтра він розкаже в школі  про ракети, про космос, про пригоди Петрика на далеких планетах.

2. Скласти і записати речення, підкреслити головні і другорядні члени.
Зацвіли , цвітом, липи, медовим ;                                      
3.Скаласти слова із складів. З двома словами (на вибір) скласти і записати 2 речення.
Ри, аб, кос; тон, бе; мон, ли; тру, кас, ля; кри, ця, ни;  мі, ти, гри; рой ,ге; ки, ня, ше; ди, тор, рек.

4.З групи поданих слів випишіть ті, що складаються:
 1) з кореня і закінчення;
 2) з кореня і суфікса;
 Редиска, пшениця, тривога, хвилина, пиріжок, черевик, коридорчик;

       5.Склади й запиши розповідь про улюблену книгу.

4 варіант
1.     Прочитай текст. Познач відповідною цифрою, які речення за метою висловлювання?  Випиши з тексту споріднені слова, познач у них корінь.
۝ Ти забув сьогодні поснідати? ۝А вчора встиг?   ۝Пам’ятай: сніданок найважливіша їжа. ۝Американські вчені після багатьох досліджень дійшли висновку: хто щодня снідає, тай має вищий рівень розумових здібностей. ۝Бо сніданок зміцнює пам'ять, а значить, після кожного сніданку в тебе поліпшуватиметься успішність.
(З журналу «Барвінок»)
1         - розповідне;
2         – питальне;
3         – спонукальне

2.     Перетвори:
а) в іменник слова: літній, холодний, березовий;
б) у прикметник: працювати,  бігати, гратися;
в) в дієслово: мороз, квітень, шум.

3.  Відгадай загадку. Із словом-відгадкою склади 2 речення так, щоб у першому воно було головним членом речення, а в другому – другорядним.
Невидимка ходить в гаї,
Всі дерева роздягає.

4.Запиши у 2 колонки слова:
1- власні назви; 2- загальні назви.
(А,а)ндрій, (П,п)івень, (А,а)зія, (З,з)ірка, (П,п)рипять, (К,к)иїв, (У,у)країнець, (С,с)орока, (Р,р)атне, (д,д)ерево, (Р,р)ильський,  (С,с)ніг.

     5.Поясни значення слів: берегиня, нісенітниця, намисто.

5варіант
1.Прочитай текст. Встав пропущені букви.
Мозок бачит.. набагато  біл..ше, ніж ..ому показує око. Ти тіл..ки поглянув на морозиво, а у тебе вже слина котит..ся: «Ах, яке смачне!» Зорові образи мозок доповнює тими зна..ями, котрі він вже раніше одержав від інших органів – яз..ка, вух, носа, шкіри…
(За С. Зигуненком)
2.З кожної групи слів  складіть прислів’я і запишіть їх. Знайдіть і підкресліть антоніми.
·                        Праця, плід, гірка, має, солодкий.
·                        Хто, говорить,  той, мало, думає, багато.
·                        Борода, короткий, а, розум, довга.

3.Прочитати вірш. Випишіть словосполучення  прикметника з тією частиною мови, з якою він пов’язаний.
Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Дужі руки у тата,
Під вербою криниця,
В чистім полі пшениця.
(П. Бондарчук)
4. Утвори слова:
а) перший склад слова пшеничний, другий і третій – слова криниця;
б) другі склади слів купе, журнал;
в) перший склад слова  пекар, другий склад слова учителька, перший – слова вода.
5. За даним початком складіть оповідання. Придумайте заголовок.

Нарешті прийшла справжня зима. Тепер можна покататися на ковзанах і поганяти шайбу. Дмитрик, Петрик, Андрійко побігли на річку.

Математика 3 клас

          Варіант 1

1.                Знайди логічну послідовність і продовж числовий ряд: 4, 8, 10, 20, 24, 26…
2.                У виразі 6+4·10:5 -3 розстав дужки так, щоб його значення було найбільшим.
3.                У трьох пакетах порівну каштанів. Коли  з кожного пакета взяли по 60 каштанів, то в них стало стільки каштанів, скільки раніше було у двох пакетах . Скільки всього каштанів було спочатку?
4.                У Вані, Кості, Олега, Сашка та Миколи було 4 яблука і груша. Що було в кожного хлопчика, якщо в Кості і Олега були різні фрукти , а в Миколи і Кості однакові?
Варіант 2

1.     Знайти і записати три різні числа, щоб  сума  будь – яких двох з них була на 7 більше від третього.
2.     Сашко був у таборі з 15 липня по 7 серпня включно. Скільки днів Сашко був у таборі?
3.     Два яблука, три груші та один персик коштують 85 копійок. Одне яблуко, три груші та один персик коштують 75 копійок. Скільки коштують окремо одне яблуко, одна груша та один персик, якщо відомо, що персик коштує стільки ж, скільки два яблука?
4.     1.     В одному із шести кусків було 3м полотна, а в кожному наступному на 2 м більше, ніж у попередньому. Як розподілити це полотно між трьома магазинами порівну, не розрізаючи жодний з кусків?
Варіант 3

1.     Встанови логічну послідовність, продовж ряд чисел.
           9, 6, 11, 8, 13, 10, …
2.     Записати числа 30 за допомогою чотирьох п'ятірок.
3.     Торговець купив 30 птахів за 30 монет. За кожну пару горлиць він платив 1 монету, а за кожного голуба – 2 монети. Скільки горлиць  і скільки голубів купив торговець?
4.     Троє друзів – Андрійко, Сашко і Дмитрик – рибалили. Найбільше риб впіймав Андрійко, а найменше Дмитрик. Кількість впійманих рибин  виражається одноцифровим числом. Скільки міг упіймати кожен хлопчик, якщо вони разом упіймали 20 риб. 
5.     Довжина однієї сторони трикутника 8 см. Це є половина довжини із решти сторін. Знайдіть сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру даного трикутника.
Варіант 4

1.     Запиши двоцифрове число в якого число одиниць у 7 раз менша від самого числа.
2.     Двоцифрове число зменшили у 2 рази і дістали теж двоцифрове число, записане однаковими цифрами. Скільки є таких двоцифрових чисел?
3.     За 2 груші дають три яблука, а за 6 яблук - півтора десятка слив. Скільки слив дають за 12 груш?
4.     Миколка і Наталка живуть в одному будинку : Наталка на 7 поверсі, а Миколка на 2- му. Миколка, піднімаючись на свій поверх,  проходить 16 східців. Скільки    східців проходить Наталка, піднімаючись на свій поверх?
5.     В шкільній їдальні приготували другі страви -  м′ясо, котлети, рибу. На солодке – крем, фрукти, пиріг. Які блюда ви б вибрали бажаючи замовити одне друге і одне блюдо на десерт? Скільки всього можливих варіантів меню можна вибрати для одного обіду? Намалюй схему розв’язання задачі .

Варіант 5

1.     Скільки є різних трицифрових чисел, у кожного з яких сума цифр дорівнює 3?
2.     Записати  100 п’ятьма трійками.
3.     Якщо б Сашко купив три альбоми для малювання, то у нього залишилося б 11   гривень, а якщо б  він забажав купити 9 таких альбомів, то йому не вистачить 7 гривень. Скільки грошей було у Сашка.
4.     Пасли два хлопчики телят. Один каже іншому: «Дай мені одне теля, то в нас буде порівну.» А другий відповідає: «Дай ти мені одне, то в мене буде якраз вдвічі більше, ніж у тебе.» По скільки в них було телят?
5.     Як розставити 6 стільців так, щоб біля кожної з чотирьох стін стояло по 2 стільці? Покажи на малюнку.
 





Варіант 6

1.     По двору бігають кури і поросята. У всіх разом 8 голів і 22 ноги. Скільки було курей і поросят?
2.     Капроновий шнур завдовжки 30м розрізали на три частини. Причому одна з них на 1м більша за іншу і на 1м менша від третьої частини. Знайти довжину кожної частини.
3.     Як 45 горіхів розкласти на дев’ять тарілок так, щоб у кожній була різна кількість    горіхів?
4.     Дуб вбирає щодня 85л води, осика – 462л за тиждень, а береза – 840 л за 14 днів. Скільки води вбирають ці дерева за 10 днів?


 Варіант 7
1.     Двоє рибалок після риболовлі обмінялися повідомленнями про свій улов. Перший сказав, що до дев’яти  двох  не добрав, а другий заявив, що в нього дев’ять і ще шість. Скільки рибок вони паявив, що в нього девять відомленнями про свій улов. а будинок на 5 метрівіймали разом?
2.     Турист за 1 годину долає відстань 6 км. Скільки метрів він проходить за 1хвилину?
3.     Відновіть пропущені цифри:
а ) 376 · □ + 24 · □ = 352 + 24
б )  (□70 + □0) : 6 = 90
4. Крок дорослої людини дорівнює 75 см, а крок хлопчика - на 25 см коротший. Скільки кроків зробить хлопчик, щоб здолати відстань, яка становить 100 кроків дорослої людини.
5. Уздовж межі ділянки квадратної форми посадили 10 тополь, порівну вздовж кожної сторони. Як це зробити?