Тема уроку : Зима
Обладнання: ІКТ, презентація,лист – подорож, конверти для груп з завданнями, набірні полотна, сніжинки, ялинка, кольоровий папір, шаблони сніговика, клей.Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: Інтеграція:мовно - літературна освітня галузь, математична освітня галузь, природнича освітня галузь, технологічна освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
За формою проведення – інтегрований урок-дослідження.
Форми організації: індивідуальні, парні, групові.
Хід уроку.
І. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Організаційний момент
Діти стоять у колі.
Учитель:
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну математики, в країну природи,
В країну чудової української мови.
Учитель: Настрій, який у Вас?
Учитель:Погода, яка у нас?
Учитель: До нас сьогодні завітало дуже багато гостей, привітайте їх, будь ласка.
Учитель: Діти, відгадайте загадку.
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас…
Учитель:
-Так , діти, до нас завітала ЗИМА. .Простягніть свої долоньки. Зима вам дарує чарівні сніжинки, щоб у вас залишався чудовий настрій. З такими учнями ми подолаємо будь які випробування.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Тема нашого уроку : «Зима».
Саме про зиму ми будемо говорити на уроці. Дізнаємося й збагатимо свої знання цікавими про неї спостереженнями.
Прийшла до нас зима не сама, а привела із собою 3братів- 3 місяців.
Скажіть, будь ласка, як називаються ці брати?
-А як називається перший місяць зими ? - А чому його так назвали дослідила
-А як називається другий місяць зими? . -А чому його так назвали дослідив.
- А як називається третій місяць зими? - А чому його так назвали дослідила
- А Грудень хоче дізнатися: Чи зможуть діти змоделювати звукову схему його імені? Зможете? Будь ласка.
- Перевірте один у одного. Давайте дослідимо це слово:
- 1група - Назвіть звуки?
- 2група - Назвіть голосні? Дайте характеристику звуку [у]
- 3група - Назвіть приголосні? Дайте характеристику [н']
- 4 група - Скільки складів у цьому слові ? Чому?
Учитель : - Молодці!
- Багато ознак у красуні зими. Я кажу початок речення, а ви його закінчуєте.
Взимку
• Іноді світить,але не гріє…
• Водойми вкриті …
• Небо густо закрите важкими, сірими …
• Падає білий,лапатий …
• Скинули своє вбрання …
- Зима дуже задоволена вашою роботою й пропонує вам вирушити в подорож до зимового казкового лісу.
Фізкультхвилинка «Завітала Зимонька»
- Станьте, будь ласка, у велике коло .
Зараз ви спробуєте себе у жанрі пантоміми. Пантоміма – це вид сценічного мистецтва, в якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла. Ви пригадаєте зимові розваги та спробуєте відтворити їх у рухах.
Покажіть рухами:
як рухається лижник;
як діти качають снігову бабу;
як людина пірнає в ополонку;
як морж плаває в річці;
як дитина катається на ковзанах;
як діти граються в сніжки.
Учитель:
Ми тихо заходимо до лісу
Зима – чарівниця стоїть,
Тримаючи ключиків в’язку ,
Щоб нам таємницю відкрить.
- Що ж нас тут чекає? А чекають нас «Чарівні Завдання».
Математичний осередк.1групу: Математична піраміда і конструювання.
Центр читання. 2групу: «Криголами»
Осередок української мови. 3групу: « Пазли. Інтерв'ю».
Центр мистецтва. 4групу: Дослід. Сторітеллінг «Розкажи - покажи».
Учитель:. Для того, щоб дати відповідь на всі питання, попрацюємо в групах, а потім презентуємо результати вашої праці.
Учитель:Давайте пригадаємо правила роботи в групі.
На виконання завдань я даю вам 2 хвилини.
ІІІ. Формування обчислювальних навичок
Презентує 1група.
У всіх учнів є листи – подорожі, на яких записані всі завдання. Візьміть їх, будь ласка. Працюємо разом з групою.
Математична піраміда і конструювання:
-У вас є чарівні сніжинки. Будете з них складати математичну піраміду.
-Яке сьогодні число? Напишіть на сніжинці. Прикріпіть на дошці.
-З яких розрядів складається це число? Напишіть на сніжинках. Прикріпіть на дошці.
-Складіть 3 задачі на додавання й віднімання про зиму з власного досвіду, щоб у відповіді було 12. Напишіть вираз на сніжинках. Прикріпіть на дошці.
--Вийшла піраміда?
- А тепер треба сконструювати сніговика. Прикріпіть на дошці.
- Дослідимо: З яких геометричних фігур склали сніговика.
- Зимонька пишається вами і дарує вашому осередку чарівну сніжинку.
- Поопладуємо 1 групі.
ІV. Формування читацьких навичок
2група «Криголами»
Учитель:
- Зимонька пропонує вам подолати ці «Кригололами».
Крига розіб'ється тоді , коли ви прочитаєте казку вголос і дасте відповіді на запитання: Яка це казка? Чому?
- Крига розіб'ється тоді , коли ви прочитаєте казку в особах .
- Крига розіб'ється тоді , коли ви відтворите послідовність подій ( сюжет) цієї казки?
- Крига розіб'ється тоді , коли ви дасте відповіді на запитання: Основна думка цієї казка? Який заголовок можна дібрати?
- Зимонька пишається вами і дарує вам чарівну сніжинку.
Поопладуємо 2 групі
- На галявині Відпочинку проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка «Танці зігріванці»
V. Формування мовленнєвих навичок
Учитель:
- А тепер презентує свою роботу 3група: «Пазли».
Вам треба було утворити прислів’я з розсипаних слів.
-Прикріпіть на дошці складені пазли.
-Вправа «Інтерв'ю»( Діти обирають кореспондента, він задає запитання)
Кореспондент: Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?
Кореспондент:А як треба одягатися взимку, щоб не захворіти?
Кореспондент: Це прислів’я стосується тільки людей?
- Зимонька пишається вами і дарує вам чарівну сніжинку.
Поопладуємо 3 групі
VІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації.
4група: Дослід. Сторітеллінг «Розкажи - покажи».
-Яке завдання вам приготувала Зимонька?
- Вам пропонувалось дослідити хутро білочки взимку й влітку, зробити висновок.
- Підготувати повідомлення про звірів у вигляді вистави «Як звірі готуються до зими.»
Вистава «Як звірі готуються до зими.»
- Зимонька пишається вами й дарує вам ще одну чарівну сніжинку.
Поопладуємо 4 групі
VІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Учитель. Так, зима для тварин – важкий час: холодно, обмаль їжі. Численні птахи, які мешкають у парках, скверах і біля житлових будинків можуть пережити складні умови зими тільки за допомогою нас, людей.
Подивіться, який «лист» «написала» нам синичка. Але я чомусь не можу
його прочитати… Можливо, вам вдасться відтворити зміст «листа»
синички.
Робота з мнемотаблицею.
Родинна творча група «Умілі ручки» презентують нам свої годівнички, які зробили разом з татами та дідусями . До цієї роботи долучився майже весь клас. Підійміть руку, чиї годівнички тут стоять,
-Давайте поаплодуємо собі за хорошу працю.
VІІІ.Рефлексія.
- У зачарованому лісі ми зустріли красуню-ялинку, яку подарувала нам зимонька.
- Якщо ваш настрій не змінився, ви гарно працювали й дізналися багато нового , то давайте поділимось своїм чудовим настроєм з красунею-ялинкою й прикрасимо її нашими чарівними сніжинками, які нам допомагали впродовж уроку.
Тож на прощання час,
Щоб згадав він добре нас.
Подаруємо власний віршик,
Що складе наш перший клас.
-Шановні гості! Нам потрібні ваші долоньки.
Сніжинки ... (полетіли),
І на долоньку ... (сіли),
За ними я ... (спостерігаю),
Собі бажання ...(загадаю).