Робота з батьками

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ «Дитина очима батьків»

Анкета для батьків молодших школярів
1. Як дитина ставиться до батьків, сестер, братів і інших членів родини (з любов'ю, повагою, байдуже, грубо)?
2. Які постійні обов'язки виконує вдома? Охоче їх виконує?
 3. Чи є у дитини друзі? Часто вони змінюються? Чи дозволяєте ви йому приводити друзів додому? Як вони проводять час?
4. Свариться ваша дитина з товаришами? Часті ці сварки? Свариться з дорослими? Із-за чого?
5. Карають дитину вдома? Хто? Як?
6. Що на нього діє: ласка, прохання, вимога, погроза, покарання?
7. Які якості характеру дитина проявляє особливо яскраво: товариськість, чуйність, доброту, правдивість, почуття товариства, відповідальність або ін.?
 8. Як дитина ставиться до школи? Охоче йде до школи? Охоче готує уроки? Охоче відвідує позакласні заходи? Як ставиться до громадської роботи, висловлюється про неї?
9. Розповідає вам про школу? Що саме? Що їй подобається і що не подобається у школі?
10. Про що питаєте її після повернення зі школи?
11. Розповідають домашні дитині про свою роботу?
 12. Яка ваша  дитина (підкресліть): слухняна, неслухняна, врівноважена, неспокійна,  плаксива, смілива, полохлива, ласкава, неласкова, відкрита, замкнута. В колективі: товариська, нетовариська, добра, жадібна, образлива, необразлива, забіякувата, незабіякувата.
13. Розвинуте у дитини почуття сорому? Чого вона соромиться?
14. Яка, на вашу думку, головна риса її характеру?

СЕКРЕТИ ЛЮБОВІ І ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ

(таємні мрії кожної дитини)

°        Любіть мене і дозволяйте мені любити вас. Любіть мене, навіть коли я поганий.
°        Кажіть мені, що ви мене любите, навіть тоді, коли мені подобається те, що я роблю.
°        Прощайте мене. Кажіть мені, що ви мене розумієте, навіть якщо я помиляюся.
°        Вірте мені, з вашою допомогою у мене все вийде.
°        Кажіть мені, що я вам подобаюсь. Кажете, що я єдиний, що ви завжди будете любити мене, щоб не сталося.
°        Не давайте мені того, що ви самі не маєте.
°        Запитуйте мене, що я робив сьогодні в школі. Розмовляйте зі мною, запитуйте мою думку. Вчіть мене, що добре і що погано. Діліться зі мною своїми планами.
°        Будь ласка, не порівнюйте мене з іншими, особливо з моїми братами і сестрами.
°        Карайте мене, коли я роблю дуже погано, поясніть мені - за що. Хваліть мене, коли я роблю добре. Не командуйте мною, а просіть мене.
°        Я знаю чудові слова: «Я люблю тебе, мамо», «Я люблю тебе, тату».
°        Обіцяю, що навчуся говорити всім і вам — «дякую», «вибачте», «будь ласка».

Батьківські збори 
 Збори №1 (вересень)

Тема: Зміст і організація навчально-виховного процесу у 3 класі

Питання для обговорення:

1. Перелiк навчальних предметiв, якi вивчаються у 3 класі та їх характеристика.
2. Основнi вимоги до знань, умінь та навичок учнiв.
3. Ознайомлення з планом виховної роботи
4. Тести для батьків. Поради батькам.
5. Організаційні питання

Батьківські збори №2. (грудень)

   Тема:  Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.

Питання для обговорення:

1.Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.
2.Підсумки навчально-виховного процесу в 3-А класі за ІІ семестр
3.Організаційні питання

Батьківські збори №3. (квітень)

Тема: Емоційні стани дорослого  та дитини

Питання для обговорення:

1.Підсумки навчальних досягнень учнів за ІІ семестр та за рік.
2. Емоційні стани дорослого  та дитини
3.Аналіз анкет батьків і учнів. Обговорення виставки малюнків
4. Виступ психолога
5.Підведення підсумків зборів

Збори-чаювання за круглим столом  «Виховання добротою»


Батьківські збори №1. (Вересень)
Зміст і організація навчально-виховного
процесу у 3 класі
Питання для обговорення:
1. Перелiк навчальних предметiв, якi вивчаються у 3 класі та їх характеристика.
2. Основнi вимоги до знань, умінь та навичок учнiв.
3. Ознайомлення з планом виховної роботи
4. Тести для батьків. Поради батькам.
5. Організаційні питання
Хід зборів
1.     Перелiк навчальних предметiв, якi вивчаються у 3 класі та їх характеристика.
2. Основнi вимоги до знань, умінь та навичок учнiв.
Читання. Закiнчуючи 3 клас, учнi повиннi вмiти правильно, свiдомо i виразно читати вголос цiлими словами в темпi 65-75 слiв за хвилину, мовчки 90-110 слiв; визначати (за допомогою вчителя) основну думку твору; групувати подiї на головнi i другоряднi; складати план до прочитаного; формулювати запитання i завдання до тексту, пояснення вчителя, однокласникам пiд час опитування; складати розповiдi за опорними словами; практично розрiзняти жанри творiв, тобто знати, що є казкою, оповiданням, вiршем, байкою, переказувати (повно, вибірково, стисло, "своїми словами”) змiст прочитаного. Третьокласники повиннi вмiти розрiзняти такi елементи книжки: титульний лист, змiст, передмова (вступ), прикнижкова анотацiя, пiслямова. Важливо вчити дітей говорити в помiрному темпi, чiтко, вiльно; уважно слухати спiврозмовника.
Українська мова. Учнi вчаться писати пiд диктовку текст iз 55—65 слiв, розбирати простi слова за будовою та за частинами мови, називати звуки у мовленому словi (голоснi та приголоснi, а серед приголосних твердi i мякi, дзвiнкi й глухi) та букви, якими вони позначаються; визначати головнi i другоряднi члени речення.
Текст для аудіювання має бути об’ємом 180-240 слів і звучати для сприймання учнем 2-2,5 хвилини. Діалог має складатися з 4-5 реплік без етикетної лексики., а усний твір повинен мати об’єм 50-55 слів.
Об’єм письмових робіт:
-        списування тексту – 40-60 слів;
-        диктант – І семестр – 45-50 слів; ІІ семестр – 55 – 60 слів;
-        твір – 8-10 речень;
-        письмовий переказ – до 70 слів.
Протягом року третьокласники мають засвоїти чимало знань з математики. Вони вчаться читати, записувати i порiвнювати числа до 1000, виконувати усно позатабличне множення i дiлення в межах 100, письмово — додавання i вiднiмання чисел у межах 1000 та письмово — множення i дiлення на одноцифрове число. Учнi розв’язують текстовi арифметичнi задачi на збiльшення (зменшення) числа в кiлька разiв i складенi задачi; вчаться обчислювати площу i периметр прямокутника.
Третьокласники вчаться планувати майбутню дiяльнiсть, дотримуватись встановленого порядку виконання, доводити правоту своїх думок, порiвнювати предмети за рiзними ознаками, перевiряти результати дiяльностi, контролювати послiдовнiсть виконання роботи та її промiжнi результати.
Об’єм письмової роботи на уроці:
Самостійна робота триває 10-13 хв, за урок написано у зошиті з української мови – 45-60 слів, а з математики 2-3 задачі, 16-18 прикладів.
Темп письма – 20-25 знаків за хвилину. Обсяг домашнього завдання – 70 хвилин
2   .     Ознайомлення з планом виховної роботи
- Розповідаю батькам, що в класі оголошений конкурс ТВОРЧА ДИТИНА.  Пропоную батькам допомогти своїм дітям в створенні папки «Моё творчество».  Підсумки конкурсу та нагороди переможців відбудуться в квітні.
- Виготовлення композицій з природного матеріалу до Дня міста
- Збираємо макулатуру
- Ознайомлення батьків с класними та шкільними заходами згідно плану виховної роботи


3.Тести для батьків. Поради батькам. (див. матеріали до зборів)
4. Організаційні питання
- Вибір батьківського комітету
- Озеленення класу


Підсумок зборів.
Читання вчителем вірша «Берегите своїх детей»


 Батьківські збори №2. (Грудень)

Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.

Мета: Ознайомити батьків з нормами читання у початковій школі згідно програми. Надати  рекомендації  щодо використання ефективних резервів   навчання читанню. Викликати  інтерес у батьків  з  питань виховання  любові  до читання художньої  літератури  дітьми  та  сімейного  читання.

Обладнання:  Виставка дитячих малюнків «Моя улюблена казка». Результати перевірки навички читання (таблиця). Памятки батькам про спілкування з дітьми та про виховання любові до  книги.
 Питання для обговорення:    
    1.    Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.
          2.       Підсумки навчально-виховного процесу в 3-А класі за ІІ семестр
          3.  Організаційні питання
Хід зборів
1. Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.

І   Зустріч батьків. Вітання з батьками
Доброго дня! До початку спілкування пропоную Вам ознайомитись з виставкою малюнків та результатами перевірки навички читання Ваших дітей.

ІІ  Вступне слово вчителя  Повідомлення  теми 
Любили і поважали книгу наші предки. Можливо тому  спілкування сьогодні присвячуємо темі …
  Ще в давні часи люди розуміли, що книга є джерелом мудрості. Про це свідчать вислови відомих людей …
   Значення книги в житті людства величезне. Навіть у час високих технологій ми не можемо обійтись без читання. Проблема!
Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. А кожен батько  хоче, щоб його дитина успішно вчилася.
Ви запитаєте, як лише читання може вплинути на успішність дитини?
  Гадаю, що Ви допоможете дати мені відповідь на поставлене питання.

ІІІ Інформаційна хвилина
   Цікаво знати, що М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. З такою швидкістю читають люди, що закінчили спеціальні курси швидкого читання.
    Найшвидше читав американський президент  Дж.Кеннеді - близько   2000 слів за хвилину. Можливо це легенда. Але у розвинутих країнах керівництво приймає на роботу людей, які читають не менше 400 слів за хвилину.

ІV Бесіда – лекція
Програмою початкових класів передбачено такі норми читання…
    Чому саме така норма?
     Припустимо, що учень 4 класу отримав завдання з читання – прочитати текст розміщений на 6 сторінках, скласти план цього тексту …
     Відомо, щоб скласти план, відповісти на запитання, підготувати переказ потрібно прочитати текст іще раз . Це займе вже годину робочого часу…
    Додайте ще підготовку письмових завдань …
    Чи можливо кожній дитині досягти таких результатів. Адже кожен учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко. Сангвініки говорять трохи  повільніше, відповідно і читають теж. Для флегматиків та меланхоліків швидке читання може стати недосяжним. Але хочу Вас заспокоїти, 90%  учнів – холерики і сангвініки, а це означає, що переважній більшості дітей  доступне  читання у межах, які пропонує програма.  

Пошук відповіді на проблемне питання сумісно з батьками
     Чи готові ми з Вами  пояснити значення швидкого читання для успішного навчання наших дітей?
Педагоги прийшли до висновку: якщо дитина|дитя| на першому році навчання|вчення| не навчилася нормально читати, то його інтерес до учення|навчання| значно падає. Сповільненість процесу читання, відсутність інтересу до читання приводить|призводить| до того, що процеси інтелектуальної діяльності теж|також| сповільнюються. Дитина|дитя|, що погано читає, матиме|відчуватиме| великі перешкоди|скруту| при виконанні домашніх|хатніх| завдань|задавань|. Діти|хлопці| повільніше|повільний| прочитують умову завдання|задачі|, вправи, забувають його суть перш, ніж почнуть|розпочинатимуть| виконувати. Богато термінів і понять, про які вони повинні мати уявлення|виставу| в цьому віці, їм просто невідомі і нецікаві. Дитина|дитя|, що погано читає, непосидюча, йому нецікаво на уроках, він не відвідуватиме бібліотеку, тому що|бо| читати книги при низькій техніці читання – це не стільки задоволення, скільки мука|борошно|. (Думки батьків)


V Практичні завдання. Ситуації для обговорення
1.      Я не люблю читати вдома. Мама змушує читати багато разів поспіль, кричить, якщо я читаю повільно з помилками.
2.      Я стараюся читати швидко і правильно, але під час читання в класі від хвилювання я починаю заїкатися, помиляюся… Дуже соромно, коли діти сміються. (Думки батьків)

VІ Підведення  підсумків спілкування
Отже, бажання читати, стійкий інтерес до читання формується в сімї, а основа його – звичка дитини читати. Потреба в читанні не виникає сама по собі і не складається з примусового читання з книгою. Насильство тут неприпустимо. Первинне значення при цьому має відношення до читання самих батьків. Чи люблять читати в сімї? Чи є в будинку своя бібліотека? Чи часто діти бачать батьків з книгою? Чи стежать батьки за новинками літератури, у тому числі і в області дитячої? Чи діляться вони своїми враженнями про прочитане?
Памятайте, як правило, читати люблять діти батьків, які багато читають!

VІІ Поради батькам  (див. матеріали до зборів)
2.Підсумки навчально-виховного процесу в 3-А класі за ІІ семестр
- Кількість відмінників, учнів, які навчаються на достатньому та середньому рівнях
- Ознайомлення з тематичними оцінками учнів (на індивідуальних картках)
- Про наші досягнення та наші проблеми.
     - Ознайомлення батьків з програмним матеріалом ІІ семестру по       предметах. Зупинитися на складних темах.
- Виставка «Найкраші зошити нашого класу»
- Тест для батьків «Мера заботы о ребёнке»
4    .     Організаційні питання

-         Подяка батькам за активну участь в житті класу, організацію чергування в кабінеті, збір коштів на нужди школи та класу

-         Екскурсії на зимових канікулах

-         Підготовка до Новорічних свят

Батьківські збори №3. (Квітень)
Емоційні стани дорослого  та дитини
 Завдання зборів
1. Познайомити батьків молодших школярів з такими поняттями, як «афект», «стрес».
2. Формувати у батьків розуміння необхідності усунення у дитяти негативних емоційних станів для успішної учбової діяльності.
Форма зборів: батьківські збори з елементами тренінгу
ПІДГОТОВЧА  РОБОТА  ДО ЗБОРІВ
Анкетування дітей і батьків.
Твори учнів
Теми можуть бути різними:
– найважчий день в моєму житті.
 – Мої маленькі радощі. – Образа, яку не можу забути.
 – Що мені не подобається в школі.
 Малюнки дітей по темі батьківських зборів.
  Учням пропонується намалювати різні емоції і при цьому пов'язати їх з чимось визначеним. Наприклад, «радість» — похід в зоопарк, «смуток» — двійка в школі.
Хід зборів
1.Підсумки навчальних досягнень учнів за ІІ семестр та за рік.
Повідомляю батькам про досягнення їх дітей по навчальних предметах. Роздаю кожному індивідуальні картки з тематичними оцінками його дитини. Наголошую, що за травень можливо виправлення оцінок на кращі. Називаю в цілому по класу кількість відмінників та учнів, які навчаються на достатньому та середньому рівнях.
Повідомляю, які перевірні роботи чекають учнів в травні
-         Перевірка техніки читання
-         Техніка письма
-         Письмовий переказ
-         Аудіювання
-         Словниковий диктант
Річні контрольні роботи з математики, української мови, російської мови
-         Переврка автоматизованих обчислювальних навичок з математики

2. Емоційні стани дорослого  та дитини
Вступне слово класного керівника
-         Шановні батьки! Кожному з нас хочеться, щоб наші діти виросли здоровими і щасливими, щоб вони уміли радіти сонцю і успішно прожитому дню, щоб вони були упевнені в своїх силах і уміли боротися з труднощами, стійко переносили удари долі, зберігали душевний спокій в найнепередбачуваніших ситуаціях. Прояв уміння боротися з труднощами починається з перших днів життя дитяти. Так розпорядилася природа. 
-         Проте ми, дорослі, інколи намагаємося посперечатися з природою і намагаємося внести свої корективи до існування і розвитку дитяти. Намагаючись максимально захистити своє дитя, ми леліємо і оберігаємо його, запобігаючи бажанням і потребам, прагнемо максимально полегшити його життя. Цим ми, дорослі, завдаємо шкоди його психіці, ламаємо його емоційну сферу.
-         ... Медики б'ють тривогу: у школі великий відсоток учнів страждає нервовими захворюваннями. Наші діти не завжди уміють радіти і засмучуватися, проявляти волю і характер в досягненні мети. Чим раніше ми про це заговоримо, тим швидше зможемо допомогти дітям впоратися зі своїми емоціями і розвивати їх в потрібному напрямі.
Аналіз анкет батьків і учнів.
 Обговорення виставки малюнків
-         Аналіз класним керівником  окремих малюнків учнів по темі зборів.
Виступ  класного керівника
          Афект — це сильне і відносно короткочасний емоційний стан, пов'язаний з різкою зміною важливих для людини життєвих обставин і супроводжуваний різко вираженими руховими проявами і зміною функцій внутрішніх органів. (Наприклад, горе при втраті близької людини, гнів при зраді, радість при успіху.)
         Будь-яке відчуття може переживатися в афектній формі. Наприклад, жах — переживається як скутість рухів, пози, мови. Радость — людина втрачається, не знаючи що сказати. Причини афекту:
1. Конфлікт, протиріччя між сильним потягом, бажанням і неможливістю задовольнити виниклу спонуку (дуже яскраво у маленьких дітей).
2. Конфлікт, що полягає в підвищених вимогах до людини, невпевненої у власних силах (спостерігається за ситуації, коли батьки пред'являють до дитяти завищені вимоги в навчанні, які йому явно не під силу).
-          Наслідки афекту:
1. Міняються увага і сприйняття. Людина утримує в увазі лише ті предмети, які пов'язані з переживанням (домінанта).
2. Людина «втрачає голову». Всі вчинки безрозсудні, або, якщо це стосується учбової діяльності, дитя починає допускати промахи там, де раніше він цього ніколи не допускав.
3. Закінчується афект знесиленням. Людина хоче спати, не хоче виконувати те, що від нього в даний момент потрібний.
  Стрес (від англ. stress — тиск, напруга) — це емоційний стан, який виникає у відповідь на екстремальну дію. Для емоційного стресу характерні:
• нездатність людини справлятися із завданням, засвоювати інформацію; • зниження об'єму і концентрації уваги; • посилення отвлекаємості; • неможливість зосередитися; • погіршення пам'яті; • збільшення помилок і неправильних рішень; • мислення стає сплутаним; • зростання напруги, занепокоєння, тривоги; • поява хворобливої недовірливості; • погіршення сну; • депресія або емоційні вибухи.
           Французький психолог Г. Селье виділив 3 етапи в розвитку стресу:
1. Реакція тривоги — фаза мобілізації захисних сил організму, що підвищує стійкість по відношенню до конкретної травмуючої дії.
 2. Етап стабілізації — параметри, виведені з рівноваги в першій фазі, закріплюються на новому рівні.
3. Якщо стресова ситуація продовжується, настає стадія виснаження.
Практикум для батьків
Батьки діляться на дві групи: перша група розробляє можливі дороги і способи виходу дитяти із стану афекту; друга – придумує прийоми, що дозволяють дитяті ослабити вплив стресової ситуації на організм і допомогти здолати емоційні труднощі.
 Після виконання завдання необхідно організувати обговорення і детально обговорити кожен прийом або спосіб.
Підведення підсумків зборів
Відповіді на питання батьків з проблеми зборів.

Родительское собрание – чаепитие за круглым столом
на тему «Воспитание добротой»
Цель родительского  собрания:
показать важность  воспитания доброты в детях.
Оформление, оборудование, инвентарь.
1.Парты расставлены в виде круглого стола. Стол сервирован для чаепития. Сердечки на партах
2.Ноутбук, посуда для чаепития, бумажные сердечки, фонограмма инструментальной музыки.
3. Листы «Кодекс доброго родителя»
Ход собрания.
1.Вступительное слово классного руководителя.
-Добрый вечер, дорогие мамы и папы. Сегодня  мы собрались на чаепитие, в ходе которого я предлагаю поразмышлять  на тему «Воспитание добротой»
- А сейчас я  предлагаю  Вам подумать над тем, что значит быть добрым и записать свои мысли на сердечках, прикрепить их к доске..
2.Размышление родителей о доброте.
-Уважаемые родители, я прошу Вас по очереди выйти к доске, зачитать свои записи на сердечках и прикрепить их вокруг большого сердца .
А вот как определяет доброго человека С.И.Ожегов. (Переворачивая большое сердце в центре доски, учитель читает:
Добрый – 1.Делающий добро другим.
                  2. Несущий благо, добро,
                  3.Хороший, нравственный,
                  4.Дружеский, близкий, милый.
                  5.Безукоризненно честный. 
  Доброта – это отзывчивость, душевное расположение к людям, стремление делать добро другим.
-А теперь послушайте, как понимают доброту наши дети. (Виде-озапись ответов детей на вопрос «Что такое доброта?»).
3.Мини-доклад классного руководителя о воспитании доброты.
- Наши дети правильно понимают, что такое доброта, но не всегда их поступки бывают добрыми. И наша задача состоит в том, чтобы воспитывать у них с раннего детства потребность совершать добрые поступки.
4. Тренинг

4.1. Работа в группах

Обсудим в группах такие вопросы: 1. Что значат слова “добрый”, “добренький”?
2.Как вы понимаете, слова “Добро должно быть с кулаками”? (Обсуждение в группах)3. А как вы понимаете, смысл пословицы  “За добро добром платят”? (Обсуждение в группах, высказывание мнений)
Итак, “добро должно быть с кулаками”. Другими словами, это можно выразить так: добро должно быть деятельным, сильным.
Доброта – признак силы, а не слабости. Сильный человек проявляет великодушие, он по-настоящему добрый, а слабый человек бывает добреньким только на словах и бездеятельным в поступках.Действительно, за добро, которое тебе сделали, хочется платить тем же.              В воспитании доброты приоритет за семьей. Человек начинается с детства. В детский сад приходят разные дети: эгоистичные, избалованные, себялюбивые и открытые, простые, любящие все живое.
Ребенок – это подсолнух: он поворачивается к добру, как к солнцу. Дети тянутся к добрым людям. Им нравится находиться рядом с ними, играть с детьми, которые не обидят их.
Если мы будем внимательны к любому человеку, с которым вступаем во взаимоотношения – будь то случайный попутчик или кто-то из близких, - это и будет проявлением доброты. Любой человек раним, любой нуждается в уважении и внимании, и мы не можем ни за что и ни про что причинять ему неудобство, неприятность, а тем более горе, жестокую обиду, рану.
Взрослый помни…Попробуй не наступить, а уступить. Не захватить, а отдать. Не кулак показать, а протянуть ладонь. Не спрятать, а поделиться. Не кричать, а выслушать. Не разорвать, а склеить. Попробуй и ты увидишь, какими теплыми, радостными, спокойными станут твои отношения с окружающими людьми, какое удивительное чувство согреет чувство. Старайся ради себя самого не причинять вреда другому человеку.4.2. Мозговой штурм.

-Я прошу Вас подумать и записать на жёлтом листочке, что в семейном воспитании способствует воспитанию доброты, а на голубом, что может этому помешать (родители выходят к доске, аргументируют свой выбор и прикрепляют жёлтые листочки в центральной части доски, а голубые внизу).

-Вы служите непререкаемым авторитетом, эталоном, образцом для подражания. Ребенок, как губка впитывает манеру вашего общения и поведения и бессознательно копирует  его.

 

4.3. Игра

Давайте встанем все в небольшой круг. Любите ли вы когда вас называют ласково? Давайте представим, что эта кукла ваш ребенок - назовите его ласково!

4.4. Сообщение учителя

Ребенок – это подсолнух: он поворачивается к добру, как к солнцу.
Самая маленькая доброта – пассивная. Человек не ударит слабого, не заденет самолюбия легко ранимого. Но пройдет мимо зла, не поспешит сделать добро.
Доброта активная, когда человек совершает добрые дела. Но тоже проходи мимо зла.
Созидательная – самое ценное, что может быть в человеке. Такая доброта выбирает  себе хозяина – человека, который поможет в беде, по-настоящему почувствует несправедливость, унижение одним человеком другого, он способен бороться со злом.
5. Презентация о Стране добрых дел
Учитель сообщает о планах работы нашей детской классной организации « Страна добрых дел» на ближайшее время.
6. Выступление род комитета
7. Стихотворение

На мир смотрите добрыми глазами,

Чтоб добрым было слово, добрым труд,

Пусть дураки сочтут вас дураками,

Злодеи малодушными сочтут.

Нам, людям, лишь добро приносит счастье.

Оно в конце сильнее зла всегда,

Погибает в яме волк с кровавой  пастью,

Пожар погасят ветер и вода.

Пусть у глупца спокойней жизнь и краше,

Пусть в жизни сам злодей не знает зла,

Добро вовеки будет богом нашим,

Ему – молитва наша и хвала.

                                                           (А. Кулиев)

8. Фильм о нашей школьной жизни
9. Вручение благодарностей и Кодекса доброго родителя
10. Чаепитие

Решение родительского собрания.
1.     Подготовить и провести совместный праздник «Путешествие в страну Добра»
2.      В отношениях с ребенком следовать Кодексу доброго родителя.
3.     Воспитывать в детях доброту через любовь к животным, природе, внимательное отношение к окружающим, учить совершать добрые дела и поступки.    


Матеріали до батьківських
зборів у 3 класі


АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

 • Чи емоційне ваше дитя?
• Чи уміє ваше дитя радіти?
• В яких випадках ваше дитя проявляє радість, захват?
• Чи вважаєте ви за необхідне для дитяти підтримувати його стан радості, задоволення?
• Яким чином ви це робите? • Чи проявляє ваше дитя негативні емоції? •
В яких випадках він це робить? •
Як ви допомагаєте своєму дитяті долати негативні емоції?
• У яких випадках він це робить? •
Як ви допомагаєте своїй дитині долати негативні емоції?
• Як часто негативні емоції вашого дитяти пов'язані з школою і учбовою діяльністю?
• Чи боїться ваше дитя говорити вам про свої учбові неуспіхи?
• Чи вважаєте ви проблему емоційного стану школяра значимою для обговорення в ході батьківських зборів?

АНКЕТА ДЛЯ ДІТЕЙ
• Чи умієш ти радіти?
• Якщо у тебе є можливість порадіти, що може стати тому причиною?
 • Чи можеш ти порадіти успіхам свого друга або просто чужої людини?
• Як часто ти сумуєш?
• Що може стати причиною смутку?
• Якщо тобі сумно, ти можеш кому-небудь про це розповісти?
• Тобі страшно, якщо ти отримуєш погану відмітку?
• Чого ти боїшся, якщо у тебе трапляються невдачі в школі?
• Тобі буває страшно на уроках?
• В яких випадках з тобою таке буває?
• Ти боїшся говорити своїм батькам, що ти отримав(а) погану відмітку?
• Тебе карають за погані результати в школі?

Поради батькам

1. Що думають    спеціалісти?
Відомий викладач В. Зайцев пропонує ефективні резерви навчання читанню…
    Читання перед сном є ефективним, оскільки останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю людини, і людина перебуває уві сні під їх впливом.
         Режиму «читання + короткий відпочинок»
Дотримуються у ході перегляду діафільмів, караоке, коли дитина читає кілька рядків, а потім має можливість перепочити.
    Перехід на незнайому частину передбачає читання одного уривка декілька разів, а при переході на нову частину темп зберігається.

2. Що реально зробити вдома?
          Як же зробити так, щоб процес читання став для дітей життєвою необхідністю?
       Щоб аби дитина дитя полюбила читання, дуже важливо поважно створити його власну домашню хатню бібліотеку. Тут можуть бути два підходи. Перший підхід – це «робоча» бібліотека, що допомагає в повсякденній учбовій і позаучбові| праці: словники, довідники, енциклопедії, науково-популярна література, періодичні видання і ін. Другий підхід – придбання надбання улюблених любих книг, що прочитаних і стали коханими. Слід записати дитину дитяти в міську бібліотеку, де з із достатку книг можна вибрати те, що потрібне саме йому.
Батьків і дітей зближують сумісна покупка книг і, звичайно, сумісне читання і обговорення прочитаного.

Тест "Мера заботы о ребёнке" (до зборів № 2)

Для определения степени проявления заботы родителей по отношению к собственному ребёнку можно предложить родителям выполнить следующий тест.
     Инструкция
         Вам необходимо проанализировать 15 утверждений. Некоторые из утверждений оставляют такое впечатление, что они к воспитанию не относятся. Однако вы должны высказать своё мнение по каждому суждению и выставить свой балл.
     Шкала оценок    
          1 - категорически не согласен;
        2 - мне трудно с этим согласиться;
        3 - может быть это и верно;
        4 - совершенно верно. Я с этим согласен.
     Утверждения теста  
          1. Родители должны предвидеть все проблемы, с которыми может столкнуться их ребенок. чтобы помочь ему в их преодолении.
        2. Для того чтобы быть хорошей матерью, достаточно общения только с собственной семьёй.
        3. Маленького ребёнка следует всегда держать при себе, чтобы предупредить его падении и ушибы.
        4. Если ребёнок делает то, что он обязан делать, он находится на правильном жизненном пути.
        5. Ребенок не должен заниматься теми видами спорта, которые могут привести к физическим увечьям.
        6. Воспитание ребенка - труд тяжелый и зачастую неблагодарный.
        7. Если мать не успевает уделять время воспитанию детей из-за собственной профессиональной деятельности, значит отец плохо содержит семью материально.
        8. У ребенка не должно быть тайн от родителей.
        9. Любовью родителей ребенка не испортить.
        10. Родители должны ограждать ребенка от негативных сторон реальной жизни.
        11. Главное, чем должен заниматься ребенок - это учеба. Все остальное в доме в состоянии сделать родители.
        12. Мать - главное лицо в доме.
        13. Семья должна жить под девизом:"Все лучшее - детям!"
        14. Защитить ребенка от любой инфекции можно путем ограничения его контактов с окружающими.
        15. Родители должны помочь ребенку в определении круга его друзей и приятилей.
      Итоги
         40 баллов и выше - все ваши усилия направлены на то, чтобы интересы вашего ребенка были надежно защищены. Однако это вскоре может вызвать его протест. Ваш ребенок личностно зависит от вас, что не способствует формированию его интересов, самооценки. У него не развивается умение самостоятельно принимать решения и нести свой груз ответственности за них.
       25-40 баллов - вы заняли верную позицию в воспитании своего ребенка. Он получает достаточное количество внимания и заботы старших, но при этом получает возможность проявлять свою независимость и взрослость.
       Меньше 25 баллов - вы мало уделяете внимания вопросам воспитания ребенка. Вас больше волнуют ваши проблемы на работе и супружеские взаимоотношения.

Чи хороші ви батьки?

Тест для батьків

На питання цього тесту можна відповідати "так", "ні", "не знаю". Отже:
1. На деякі вчинки дитини ви часто реагуєте "вибухом", а потім шкодуєте про це.
2. Інколи ви користуєтеся допомогою або порадами друзів, коли ви не знаєте, як реагувати на поведінку вашої дитини.
3. Ваші інтуїція і досвід - кращі порадники у вихованні дитини.
4. Інколи вам трапляється довіряти дитині секрет, який ви нікому іншому не розповіли б.
5. Вас ображає негативна думка про вашу дитину інших людей.
6. Вам трапляється просити у дитини вибачення за свою поведінку.
7. Ви вважаєте, що дитя не повинне мати секретів від своїх батьків.
8. Ви помічаєте між своїм характером і характером дитини відмінності, які інколи дивують (радують) вас.
9. Ви дуже сильно переживаєте неприємності або невдачі вашої дитини.
10. Ви можете стриматися від покупки цікавої іграшки для дитини (навіть якщо у вас є гроші), бо знаєте, що ними повний будинок.
11. Ви вважаєте, що до певного віку кращий виховний аргумент для дитини - фізичне покарання (ремінь).
12. Ваша дитина саме така про яку ви мріяли.
13. Ваша дитина дістає вам більше клопоту, ніж радості.
14. Інколи вам здається, що дитина учить вас новим думкам і поведінці.
15. У вас конфлікти з власним дитям.

Підрахунки результатів
За кожну відповідь "так" на питання:
2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, а також "ні" на питання: 1 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 отримуєте по 10 балів. За кожне "не знаю" отримуєте по 5 балів. Підрахуйте отримані бали.
100-150 балів. Ви маєте в своєму розпорядженні великі можливості правильно розуміти власну дитину. Ваші погляди і думки - ваші союзники у вирішенні різних виховних проблем. Якщо цьому на практиці супроводить подібна відкрита поведінка, повна терпимості, вас можна визнати прикладом, гідним для наслідування. Для ідеалу вам не вистачає одного маленького кроку. Їм може стати думка вашої дитини. Ризикнете?
50-99 балів. Ви знаходитеся на правильній дорозі до кращого розуміння власної дитини. Свої тимчасові труднощі або проблеми з дитям ви можете вирішити почавши з себе. І не прагніть виправдовуватися браком часу або натурою вашого дитяти. Є декілька проблем, на які ви маєте вплив, тому постарайтеся це використовувати. І не забувайте, що розуміти - це не завжди означає приймати. Не лише дитину, але і власну особу теж.
0-49 балів. Здається, можна лише більше співчувати вашому малюку, ніж вам, оскільки він не потрапив до батька - доброго друга і провідника на важкій дорозі здобуття життєвого досвіду. Але ще не все втрачено. Якщо ви дійсно хочете щось зробити для вашого дитяти, спробуйте інакше. Може ви знайдете когось, хто вам допоможе в цьому. Це не буде легко, зате в майбутньому повернеться вдячністю і життям вашого дитяти, що склалося.



Як домогтись оптимальної швидкості читання?
   Поради  батькам молодших школярів

1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам'ять людини налаштована так, що запам'ятовується не те, що постійне, а те, що миготить: тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Поки не прочитаєш, із-за столу не виходь».
2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'яти хвилин.

3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живучий, учи Псалтир на сон прийдешній».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і книгу покласти під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам'яті на всю ніч.

4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що щадить: дитина прочитає
сторінку й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним-двома реченнями внизу.

5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою «Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 сек спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.

7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.

9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дітьми читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.

Таким чином, батьки можуть вибрати одну з форм або чергувати дані форми та методи роботи, щоби постійно підтримувати читацький інтерес молодшого школяра.