Виховна робота


"МІНІ МІС 2016р"

Нагородження конкурсанток

МИ - НАЙКРАЩІ!



Тема: Гра – подорож у світ безпеки 

«Знай, умій і будь здоровим!»





















Мета: розвивати самостійне творче мислення, інтелект; формувати уміння і навички безпечної поведінки у побуті; вчити правила пожежо-, електробезпеки, дорожнього руху; виховувати впевненість у собі, у своїх знаннях, навичках компетентної особистості у різних ситуаціях.
Обладнання: мультимедійна презентація, опорні таблички, роздатковий матеріал, три м'ячі.
ХІД УРОКУ
Діти стають у коло і вітаються один з одним: «Добрий день», «Доброго здоров'я», «Вітаю», «Привіт», уклін, вітальні жести.
Маю я велику честь —
Друзів привітати
І безпеки правила
Разом пригадати.
Щоб в здоров'ї кожному,
Мирі й щасті бути,
Необхідні навички
Треба нам набути.
Вміннями життєвими
Дітям володіти!
Краще компетентними
В цьому світі жити.
Сьогодні ми з вами вирушаємо  у подорож до країни під назвою «Безпека» на потязі вмінь і навичок разом з казковими героями. Це така країна, в якій кожна людина відчуває себе захищеним. Шлях наш буде не простим. Кожна людина, виходячи з дому, потрапляє у величезний світ, в якому може відбутися все що завгодно, починаючи від удару і закінчуючи терористичним актом. У подорожі потрапити в скрутну ситуацію ще простіше. Працювати ми будемо за групами. Сподіваюся, що спільними зусиллями ми подолаємо всі труднощі.
На кожній станції нам стануть у нагоді всі наші вміння і навички безпечного життя.
Станція «Світлофор».
-           На початку нашої подорожі Буратіно пропонує гру-розминку  «Світлофор».
-          Попрацюємо в парах.
-           Вставте слова, які він погубив.
1-й     ряд:
Щоб у подорож рушати,
Треба правила всім....
... мигтить привітно —
Його здалека всім видно.
Слова для довідок: світлофор, знати.
2-й     ряд:
Якщо він червоним сяє —
Йти вперед....
... світло мерехтить —
Йти готуйся через мить!
Слова для довідок: жовте, забороняє.
3-й     ряд:
Як... загориться —
 Йди вперед і... !
Слова для довідок: не барися, зелене.
(Виконані завдання діти зачитують хором. )
Гра «Дозволяється - забороняється»
Допоможіть Буратіно правильно закінчити речення
( Читається початок пропозиції, а діти повинні сказати дозволяється це робити або забороняється.)
- Грати на бруківці ...
-  Перебігати вулицю перед транспортом ...
- Йти натовпом по тротуару ...
- Перехід вулиці по підземному переходу ...
- Допомагати людям похилого віку і стареньким переходити вулицю ...    
- Велосипедистам чіплятися за проїжджаючі машини ...
- Йти по тротуару зліва ...
- Вибігати на проїжджу частину ...
- Кататися на велосипеді, не тримаючись за руль ...
- Перечекати потік машин на «острівці безпеки» ...
Гра «Підберіть знак»
Допоможіть  Буратіно . На парті  упереміш лежать дорожні знаки та вірші з їх  назвами, потрібно до знаку підібрати вірш з назвою знака.
1 ряд
На асфальті білі смуги –
Хтось залишив дивний слід.
Ліг тут поперек дороги
Пішохідний перехід.
(Знак "Пішохідний перехід")
Біля школи знак помітиш  –
"Обережно- ходять діти!"
Неспокійний пішохід,
Швидкість стиш, уважно їдь.
(Знак "Обережно-діти")
2 ряд
Тут доріжка пішохода
Простелилась край дороги,
Нею перехожі ходять
Без  найменшої  тривоги.  (Знак  "Пішохідна
доріжка")
     Мерехтять в колесах шпиці,
Мчить велосипед, мов птах,
Знак гукає: "Зупиніться.
Далі перекрито шлях!" (Знак "Рух на
велосипедах заборонено")
 Захворівши у дорозі,
Певні будьте в допомозі.
Знак показує, що тут – 
Лікар з ліками вас ждуть.
(Знак "Першої медичної допомоги")

3 ряд
Знак "Зупинка" край дороги,
Водієві –засторога.
З-за автобуса, як вітер,
Можуть вискочити діти.
(Знак "Зупинка")
Знак підкаже, що вперед
Можеш гнать велосипед,
Бо на цьому ось проміжку
При шосе –велодоріжка.
(Знак "Велосипедна доріжка" )
Вам знак говорить: "Зупиніться!
Це ж перед вами залізниця,
Шлагбаум тут не встановили.
Увага! Потяг мчить щосили".
(Знак "Залізничний переїзд без шлагбаума")
Тепер ти знаєш кожен знак,
І треба з тим погодитись:
Вони тобі підкажуть, як
На вулиці поводитись.
МОЛОДЦІ! ВАС МОЖНА назвати істинно ДРУЗІ СВІТЛОФОРА!
Станція «Спритні пожежні».
—Прибуваємо на станцію «Спритні пожежні». Допоможіть Незнай­кові відгадати загадку.
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає,
А як даси йому води,
Відразу відступає. (Вогонь.)
-          Незнайкові потрібна ваша «Швидка римована допомога».
 Вивчіть правила пожежні —
Будьте завжди (р е ж б е о н і)\
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем (не нам о ж)
Якщо мама на роботі —
Сірники не варто (ти б р а).
Краще іграми пограти,
 гарну книжку (чип о ти т а).
Розігрілась праска дуже.
Що робитимеш ти, друже?
За гаряче не хапай —
Із розетки (микай в и).
А якщо ти сам удома
І побачиш раптом дим...
То мерщій по (л ет е ну ф о)
 Набери ти (101).
Зупиняємо урок – робимо зарядку.
 Руки – вгору, руки – вниз,
 Все у нас в порядку.
 Руки вбоки – нахиляйся,
 Наче маятник хитайся.
 За хвилину відпочили
 І за парти знову сіли.
Гра-естафета «Загаси пожежу».
Змій лихий з вогнем грався,
 І пожежа почалася.
 Ви відерця всі візьміть
 І пожежу загасіть.
Сидячи, над головою діти передають м'яч-відерце. Перемагає команда, яка швидше поверне м'яч.
-          МОЛОДЦІ! СПРАВИЛИСЯ ШВИДКО І ПОЖЕЖУ ЗАГАСИЛИ.
¾                      А якщо вогонь невеликий у лісі, чим можна його закидати?
¾                       У помешканні вогонь — накрити товстою .., залити
¾                      А найкраще пустити в хід  ….
¾                      Молодці. Допомогли Незнайкові.
      Станція «Електробезпечна». Релаксація.
¾                      Сядьте зручно, послухайте казку «Неслухняний хлопчик».
 У просторій світлій кімнаті великого будинку блищала на стіні біла розетка з чорними очима і носиком-шурупом, схожа на інопланетянина.
Подобалось їй сушити феном розкішне волосся господині; кип'ятити електрочайник, щоб родина посмакувала гарячим чаєм; нагрівати праску і милуватися випрасуваним одягом; вмикати телевізор і комп'ютер.
У сім'ї зростав шестирічний Василько. Матуся часто на­гадувала синові, що з електроприладами треба поводитися дуже обережно! Але хлопчик часто бешкетував і потрапляв у всілякі прикрі пригоди...
Одного разу мама на хвилинку відійшла від праски, а Василь перекинув її. Скатертина почала нагріватися і тліти. Вчасно прийшла ненька: тканина прогоріла, але пожежі не сталося.
Якось тато ремонтував паяльником праску. Закінчив роботу, аж ось неслух мокрою рукою вхопився за вилку.
Розетка розсердилася, бо не дружила з водою, і легень­ко тицьнула струмом у палець малого. Той дуже злякався і зойкнув від болю. Та наука не пішла на користь.
Коли батьків не було вдома, бешкетник знайшов цвях і почав засовувати його в чорне око розетки. Обуренню тої не було меж: з усієї сили вона вдарила розбишаку струмом. Він занімів і впав на підлогу. Шок пройшов, усе обійшлося, але могло статися невиправне.
Ніколи більше хлопець не грався з електричним струмом. Так провчила його розетка.
¾                      Казка закінчилася, і я думаю, що кожен з вас добре запам'ятав, що небезпечно і як треба поводитися.
          А зараз – сюрприз! До нас завітав кореспондент місцевої газети «Бердянські  вісті», щоб поставити декілька запитань
►► Гра «Інтерв'ю»
Дівчинка – «журналіст» бере інтерв'ю у дітей.
          Ваші дії, коли виникла пожежа електроприладів.
(Телевізор почав тліти.
То не можна воду лити.
Із розетки вимикай
І пожежних викликай!)
          Ви залишилися вдома самі. Чому не можна гратися з сірниками?
(Не грайся, друже, з сірниками!
Запам'ятай, хоч і малий;
Навіть від подиху одного
Будинок твій згорить новий.)
          Дякуємо і сподіваємося, що незабаром прочитаємо у нашій газеті замітку про наш клас.
Станція «Один вдома»
¾                 На цій станції ми поговоримо з вами про безпеку в будинку.


Прийшов із школи Поспішайко,
Всюдипхайко та Нінакогонезважайко
І надумав перший раз
Запалити в плиті газ.
Сірниками він тернув,
Хутко ручку повернув.
Присмалив собі він пальчик.
Мама вбігла до квартири:
-Зупинись, моя дитино!
Газ, синочку, - це не жарти!
Пам’ятати про це варто!
Він палає, вибухає
І отруту в собі має.


- Що ви можете сказати Поспішайкові?
(Газ  дуже  небезпечний.  Він  невидимий, але має специфічний запах.
 Газом можна отруїтися.  Заповнивши  приміщення,  він може вибухнути. )
Діти! Запам’ятайте такі правила. Відчувши запах газу:
  Повідом дорослих;
  Відкрий вікна і провітри приміщення;
  Закрий крани на плиті та перекрий газ на трубі;
  У жодному разі не вмикай світла, не запалюй сірників;
  Зателефонуй в аварійну службу газу за телефоном 104.
Вправа «Художнє слово»
Як чудово – вже субота!                             Листоноші, тітці, меру,
А в батьків ще є робота.                             Навіть міліціонеру
Ти один лишився вдома,                            Просто так не довіряй,
Ситуація знайома.                                       І дверей не відчиняй.
Ти читаєш, чи співаєш,                                           Скажуть: „Брат листа прислав,
І нікого не чекаєш.                                      Батько в ліфті твій застряв”
Раптом дзвоник дзеленчить...                                Перш ніж відчинять, малюк,
За дверима хтось стоїть.                             Впевнись: ворог там чи друг.

НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРЕЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ.
НЕ КАЖИ НІКОМУ, ЩО ТИ ВДОМА САМ.
За дверима щось там грима,                                   Закричи: „Пожежа в домі!”
Чути шурхіт за дверима,                             Подзвони по телефону,
Хтось ключі в замок вставляє                               Швидше виклич допомогу -
І квартиру відчиняє.                                               Злодії втечуть з порога.
Не лякайся, закричи:                                               Щоб в біді не опинитись,
„Хто там смикає ключі?                             Головне – не розгубитись!
Це бабуся, чи дідусь?
Я нікого не боюсь!”

ВІДЧИНЯЄ ДВЕРІ ХТОСЬ ЧУЖИЙ - ШВИДШЕ КЛИЧ НА ДОПОМОГУ.

Ліфт відкрився, як завжди.                         Раз у раз, як хто чужий
Ти хотів зайти туди,                                    (Може бути лиходій!)
Та побачив, молодчина,                                        Причепився, не пускає,
Там стоїть чужий мужчина.                                   Чи цукерки обіцяє,
Посміхається тобі:                                       Не лякайся, не мовчи,
„Гей, малюк, заходь сюди!”                                   Краще голосно кричи:
„Ні, - кажи, - я почекаю,                             „Ой, пожежа, дім палає!” -
Тато слідом поспішає.                                             Подивись, він вже тікає.
НЕ ЗАХОДЬ В ЛІФТ АБО У ПІДЇЗД РАЗОМ З НЕЗНАЙОМИМИ ТОБІ ЛЮДЬМИ.

Для того, щоб остаточно закріпити набуті знання, проведемо цікаву роботу в групах.
Робота в групах
 Представник кожної групи обирає конверт із завданням.
          Завдання для груп я заздалегідь поклала в конвертах на парти. Вам необхідно із розрізаних рядків скласти строфу вірша, наклеїти її на чистий аркуш і виразно прочитати.
Виконання учнями завдання.
1–ша група
Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров'я бережіть.
І поведінку гарну обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить!
2–га група
Щоб не страждати, ви не поспішайте
До рук невмілих брати сірники.
І не спішіть петарди ви зривати,
Щоб і життя й здоров'я зберегти.
3–тя група
Бенгальські вогники, свічки, багаття
Це романтично і красиво теж,
Та горе принесуть такі заняття...
Вогонь, як правило, не знає меж!
Учитель
Тож, зупиніться, поміркуйте, друзі,
Чи варто вам на жертви такі йти?
    А чи не краще у шкільному крузі
    Вивчати правила, щоб біди обійти?
¾                      Інтерв'ювання.
¾                      Чи сподобалася вам подорож?
¾                      Чи знадобились ваші знання та вміння?
¾                      Що дізналися нового?
¾                     Що допоможе вам у житті? Якими ми повинні бути?


*      Дисциплінованими
*      Обережними
*      Уважними
*      Зібраними
*      Упевненими
*      Відповідальними
*      Небайдужими
*      Знаючими
*      Компетентними
*      Щоб, зберегти своє життя.


— Подорож завершено, дякую за співпрацю.

Відкритий  виховний  захід у 3-А класі  на тему:


«Українські вечорниці»