Тема: Гра – подорож у світ безпеки
«Знай, умій і будь здоровим!»
Мета: розвивати
самостійне творче мислення, інтелект; формувати уміння і навички безпечної
поведінки у побуті; вчити правила пожежо-, електробезпеки, дорожнього руху;
виховувати впевненість у собі, у своїх знаннях, навичках компетентної
особистості у різних ситуаціях.
Обладнання: мультимедійна
презентація, опорні таблички, роздатковий матеріал, три м'ячі.
ХІД УРОКУ
Діти стають у коло і вітаються один з одним: «Добрий
день», «Доброго здоров'я», «Вітаю», «Привіт», уклін, вітальні жести.
Маю я велику честь —
Друзів привітати
І безпеки правила
Разом пригадати.
Щоб в здоров'ї кожному,
Мирі й щасті бути,
Необхідні навички
Треба нам набути.
Вміннями життєвими
Дітям володіти!
Краще компетентними
В цьому світі жити.
Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож до країни під назвою «Безпека» на
потязі вмінь і навичок разом з казковими героями. Це така країна, в якій кожна
людина відчуває себе захищеним. Шлях наш буде не простим. Кожна людина,
виходячи з дому, потрапляє у величезний світ, в якому може відбутися все що
завгодно, починаючи від удару і закінчуючи терористичним актом. У подорожі
потрапити в скрутну ситуацію ще простіше. Працювати ми будемо за групами.
Сподіваюся, що спільними зусиллями ми подолаємо всі труднощі.
На кожній станції нам стануть у нагоді всі наші вміння
і навички безпечного життя.
Станція «Світлофор».
-
На початку
нашої подорожі Буратіно пропонує гру-розминку «Світлофор».
-
Попрацюємо в парах.
-
Вставте слова,
які він погубив.
Щоб у подорож рушати,
Треба правила всім....
... мигтить привітно —
Його здалека всім видно.
Слова для довідок: світлофор,
знати.
Якщо він червоним сяє —
Йти вперед....
... світло мерехтить —
Йти готуйся через мить!
Слова для довідок: жовте,
забороняє.
Як... загориться —
Йди вперед і...
!
Слова для довідок: не барися, зелене.
(Виконані
завдання діти зачитують хором. )
Гра «Дозволяється - забороняється»
Допоможіть Буратіно правильно
закінчити речення
(
Читається початок пропозиції, а діти повинні сказати дозволяється це робити або
забороняється.)
-
Грати на бруківці ...
- Перебігати вулицю перед транспортом ...
-
Йти натовпом по тротуару ...
-
Перехід вулиці по підземному переходу ...
-
Допомагати людям похилого віку і стареньким переходити вулицю ...
-
Велосипедистам чіплятися за проїжджаючі машини ...
-
Йти по тротуару зліва ...
-
Вибігати на проїжджу частину ...
-
Кататися на велосипеді, не тримаючись за руль ...
-
Перечекати потік машин на «острівці безпеки» ...
Гра «Підберіть знак»
Допоможіть
Буратіно . На парті упереміш лежать дорожні знаки та вірші з
їх назвами, потрібно до знаку підібрати
вірш з назвою знака.
1
ряд
На
асфальті білі смуги –
Хтось
залишив дивний слід.
Ліг
тут поперек дороги
Пішохідний
перехід.
(Знак
"Пішохідний перехід")
Біля
школи знак помітиш –
"Обережно-
ходять діти!"
Неспокійний
пішохід,
Швидкість
стиш, уважно їдь.
(Знак
"Обережно-діти")
2
ряд
Тут
доріжка пішохода
Простелилась
край дороги,
Нею
перехожі ходять
Без найменшої
тривоги. (Знак "Пішохідна
доріжка")
Мерехтять в колесах шпиці,
Мчить
велосипед, мов птах,
Знак
гукає: "Зупиніться.
Далі
перекрито шлях!" (Знак "Рух на
велосипедах
заборонено")
Захворівши у дорозі,
Певні
будьте в допомозі.
Знак
показує, що тут –
Лікар
з ліками вас ждуть.
(Знак
"Першої медичної допомоги")
3
ряд
Знак
"Зупинка" край дороги,
Водієві
–засторога.
З-за
автобуса, як вітер,
Можуть
вискочити діти.
(Знак
"Зупинка")
Знак
підкаже, що вперед
Можеш
гнать велосипед,
Бо
на цьому ось проміжку
При
шосе –велодоріжка.
(Знак
"Велосипедна доріжка" )
Вам
знак говорить: "Зупиніться!
Це
ж перед вами залізниця,
Шлагбаум
тут не встановили.
Увага!
Потяг мчить щосили".
(Знак
"Залізничний переїзд без шлагбаума")
Тепер
ти знаєш кожен знак,
І
треба з тим погодитись:
Вони
тобі підкажуть, як
На
вулиці поводитись.
МОЛОДЦІ!
ВАС МОЖНА назвати істинно ДРУЗІ СВІТЛОФОРА!
Станція «Спритні пожежні».
—Прибуваємо на станцію «Спритні пожежні». Допоможіть
Незнайкові відгадати загадку.
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає,
А як даси йому води,
Відразу відступає.
(Вогонь.)
-
Незнайкові потрібна ваша «Швидка римована
допомога».
Вивчіть правила пожежні —
Будьте завжди (р е ж б е о н і)\
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем
(не нам о ж)
Якщо мама на роботі —
Сірники не варто (ти б р а).
Краще іграми пограти,
гарну книжку (чип о ти т а).
Розігрілась праска дуже.
Що робитимеш ти, друже?
За гаряче не хапай —
Із розетки (микай в и).
А якщо ти сам удома
І побачиш раптом дим...
То мерщій по (л ет е ну ф о)
Набери ти (101).
Зупиняємо
урок – робимо зарядку.
Руки – вгору, руки – вниз,
Все у нас в порядку.
Руки вбоки – нахиляйся,
Наче маятник хитайся.
За хвилину відпочили
І за парти знову сіли.
Гра-естафета «Загаси пожежу».
Змій лихий з вогнем грався,
І пожежа
почалася.
Ви відерця всі
візьміть
І пожежу
загасіть.
Сидячи, над головою діти передають м'яч-відерце.
Перемагає команда, яка швидше поверне м'яч.
-
МОЛОДЦІ! СПРАВИЛИСЯ ШВИДКО І ПОЖЕЖУ ЗАГАСИЛИ.
¾
А якщо вогонь невеликий у лісі, чим можна його
закидати?
¾
У
помешканні вогонь — накрити товстою .., залити …
¾
А найкраще пустити в хід ….
¾
Молодці. Допомогли Незнайкові.
Станція «Електробезпечна». Релаксація.
¾
Сядьте
зручно, послухайте казку «Неслухняний хлопчик».
У просторій світлій кімнаті великого будинку блищала на стіні біла розетка з чорними очима і
носиком-шурупом, схожа на інопланетянина.
Подобалось їй
сушити феном розкішне волосся господині; кип'ятити електрочайник, щоб родина
посмакувала гарячим чаєм; нагрівати праску і милуватися випрасуваним одягом;
вмикати телевізор і комп'ютер.
У сім'ї зростав
шестирічний Василько. Матуся часто нагадувала синові, що з електроприладами
треба поводитися дуже обережно! Але хлопчик часто бешкетував і потрапляв у
всілякі прикрі пригоди...
Одного разу мама
на хвилинку відійшла від праски, а Василь перекинув її. Скатертина почала
нагріватися і тліти. Вчасно прийшла ненька: тканина прогоріла, але пожежі не
сталося.
Якось тато
ремонтував паяльником праску. Закінчив роботу, аж ось неслух мокрою рукою
вхопився за вилку.
Розетка
розсердилася, бо не дружила з водою, і легенько тицьнула струмом у палець
малого. Той дуже злякався і зойкнув від болю. Та наука не пішла на користь.
Коли батьків не
було вдома, бешкетник знайшов цвях і почав засовувати його в чорне око розетки.
Обуренню тої не було меж: з усієї сили вона вдарила розбишаку струмом. Він
занімів і впав на підлогу. Шок пройшов, усе обійшлося, але могло статися
невиправне.
Ніколи більше
хлопець не грався з електричним струмом. Так провчила його розетка.
¾
Казка закінчилася, і я думаю, що кожен з вас добре
запам'ятав, що небезпечно і як треба поводитися.
–
А зараз – сюрприз! До нас завітав кореспондент місцевої газети
«Бердянські вісті», щоб поставити
декілька запитань
►► Гра «Інтерв'ю»
Дівчинка –
«журналіст» бере інтерв'ю у дітей.
–
Ваші дії, коли виникла пожежа електроприладів.
(Телевізор почав
тліти.
То не можна воду
лити.
Із розетки
вимикай
І пожежних
викликай!)
–
Ви залишилися вдома самі. Чому не можна гратися з сірниками?
(Не грайся,
друже, з сірниками!
Запам'ятай, хоч
і малий;
Навіть від
подиху одного
Будинок твій
згорить новий.)
–
Дякуємо і сподіваємося, що незабаром прочитаємо у нашій газеті замітку про
наш клас.
Станція «Один вдома»
¾
На
цій станції ми поговоримо з вами про безпеку в будинку.
Прийшов із школи Поспішайко,
Всюдипхайко та Нінакогонезважайко
І надумав перший раз
Запалити в плиті газ.
Сірниками він тернув,
Хутко ручку повернув.
Присмалив собі він пальчик.
Мама вбігла до квартири:
-Зупинись, моя дитино!
Газ, синочку, - це не жарти!
Пам’ятати про це варто!
Він палає, вибухає
І отруту в собі має.
- Що ви можете сказати Поспішайкові?
(Газ
дуже небезпечний. Він
невидимий, але має специфічний запах.
Газом
можна отруїтися. Заповнивши приміщення,
він може вибухнути. )
Діти! Запам’ятайте такі правила. Відчувши
запах газу:
Повідом дорослих;
Відкрий вікна і провітри приміщення;
Закрий крани на плиті та перекрий газ на трубі;
У
жодному разі не вмикай світла, не запалюй сірників;
Зателефонуй в аварійну службу газу за телефоном 104.
Вправа
«Художнє слово»
Як чудово – вже субота! Листоноші, тітці, меру,
А в батьків ще є робота. Навіть міліціонеру
Ти один лишився вдома, Просто так не довіряй,
Ситуація знайома. І дверей не відчиняй.
Ти читаєш, чи співаєш, Скажуть: „Брат листа
прислав,
І нікого не чекаєш. Батько в ліфті твій застряв”
Раптом дзвоник дзеленчить... Перш ніж відчинять,
малюк,
За дверима хтось стоїть. Впевнись: ворог там
чи друг.
НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРЕЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ.
НЕ КАЖИ НІКОМУ, ЩО ТИ ВДОМА САМ.
За дверима щось там грима, Закричи:
„Пожежа в домі!”
Чути шурхіт за дверима, Подзвони по телефону,
Хтось ключі в замок вставляє Швидше виклич допомогу -
І квартиру відчиняє. Злодії втечуть з
порога.
Не лякайся, закричи: Щоб в біді не
опинитись,
„Хто там смикає ключі? Головне – не розгубитись!
Це бабуся, чи дідусь?
Я нікого не боюсь!”
ВІДЧИНЯЄ ДВЕРІ ХТОСЬ ЧУЖИЙ - ШВИДШЕ КЛИЧ НА ДОПОМОГУ.
Ліфт відкрився, як завжди. Раз у раз, як хто чужий
Ти хотів зайти туди, (Може бути лиходій!)
Та побачив, молодчина, Причепився, не пускає,
Там стоїть чужий мужчина. Чи цукерки
обіцяє,
Посміхається тобі: Не лякайся, не мовчи,
„Гей, малюк, заходь сюди!” Краще голосно
кричи:
„Ні, - кажи, - я почекаю, „Ой, пожежа, дім
палає!” -
Тато слідом поспішає. Подивись, він вже тікає.
НЕ ЗАХОДЬ В ЛІФТ АБО У ПІД’ЇЗД РАЗОМ З
НЕЗНАЙОМИМИ ТОБІ ЛЮДЬМИ.
Для того, щоб остаточно закріпити набуті знання, проведемо цікаву роботу в
групах.
Робота в групах
Представник кожної групи обирає
конверт із завданням.
–
Завдання для груп я заздалегідь поклала в конвертах на парти. Вам необхідно
із розрізаних рядків скласти строфу вірша, наклеїти її на чистий аркуш і
виразно прочитати.
Виконання учнями завдання.
1–ша група
Любіть себе та
інших поважайте,
Своє життя й
здоров'я бережіть.
І поведінку
гарну обирайте,
Якщо бажаєте до
старості дожить!
2–га група
Щоб не страждати,
ви не поспішайте
До рук невмілих
брати сірники.
І не спішіть
петарди ви зривати,
Щоб і життя й
здоров'я зберегти.
3–тя група
Бенгальські
вогники, свічки, багаття
Це романтично і
красиво теж,
Та горе
принесуть такі заняття...
Вогонь, як
правило, не знає меж!
Учитель
Тож, зупиніться,
поміркуйте, друзі,
Чи варто вам на
жертви такі йти?
А чи не краще у шкільному крузі
Вивчати правила, щоб біди обійти?
¾
Інтерв'ювання.
¾
Чи сподобалася вам подорож?
¾
Чи знадобились ваші знання та вміння?
¾
Що дізналися нового?
¾
Що допоможе вам у житті? Якими ми повинні бути?
Дисциплінованими
Обережними
Уважними
Зібраними
Упевненими
Відповідальними
Небайдужими
Знаючими
Компетентними
Щоб, зберегти своє життя.
— Подорож завершено, дякую за
співпрацю.